Jaký řešíte problém?

Reklamace Faktury
Reklamace faktury.png

Nesedí Vám stavy měřidel na ročním vyúčtování od dodavatele? V první řadě si vyfoťte stavy měřidel (fotka je lepší důkaz, než opsané stavy na papíře) a zašlete reklamaci Vašemu dodavateli.

Musíte to ale stihnout do 30 dnů od obdržení faktury. Naopak – povinností dodavatele je zaslat vám vyjádření do 15 dnů od obdržení vaší reklamace. Pokud tak neučiní, vzniká vám nárok na kompenzaci, která rozhodně není zanedbatelná. Za elektřinu je to 600,- Kč za každý den z prodlení, maximálně však 24 000,- Kč. U plynu mluvíme o 750,- Kč za každý den, maximálně však 7 500,- Kč.

Smluvní pokuta

Dostali jste od energií či zprostředkovatele smluvní pokutu? Nejste si vědomi, že byste pochybili? Od společnosti, která Vám sankci vystavila, je třeba získat přesnou specifikaci a odůvodnění, proč Vám sankci vystavili. Pokud se Vám nepodaří vyřešit spor smírem, doporučujeme obrátit se na Českou obchodní inspekci a Energetický regulační úřad - odkazy naleznete níže.

Zadržování přeplatku

Dle zákona je dodavatel povinnen provést vyrovnání v dohodnuté lhůtě, nejpozději však ve lhůtě 4 měsíců ode dne doručení vyúčtování příjemci služeb. Pokud do této lhůty přeplatek neobdržíte, doporučujeme se obrátit na ERÚ - odkaz naleznete níže.

Podomní prodej

Navštívil Vás podomní prodejce? Na to pozor! Jeden z hlavních problémů u podomních prodejců je ten, že schůzka, respektive rozhovor, není nikým zaznamenáván. V rámci právní ochrany našich zákazníků nejčastěji narážíme na slib velké úspory bez nutnosti cokoliv dělat, ZDARMA a bez nákladů spojených s převodem odběru. Realita je bohužel jiná - zákazník platí pokuty za cenu dražších energií. Podomní prodejce může spotřebiteli nalhat v podstatě cokoliv.

Pokud jste podepsali smlouvu podomnímu prodejci doporučujeme neprodleně kontaktovat někoho nezávislého, kdo Vám smlouvu zkontroluje a prověří, jestli se nejedná o podvod. V případě potřeby nás kontaktujte prostřednictvím formuláře níže.

Podpis smlouvy po telefonu

Podepsali jste smlouvu po telefonu? V České republice už naštěstí neexistuje mnoho společností, které by se svými zákazníky podepisovali smlouvy po telefonu. Výjimky se ale stále najdou.

Pokud jste podepsali smlouvu po telefonu, doporučujeme neprodleně kontaktovat někoho nezávislého, kdo Vám smlouvu zkontroluje a prověří, jestli se nejedná o podvod. Je třeba si od dané společnosti vyžádat nahrávky smluvní dokumentace. V případě potřeby nás kontaktujte prostřednictvím formuláře níže.

Prověření smluvních závazků

Kontroloval Vám již někdo nezávislý smlouvy s Vaším dodavatelem? Rádi se na to s Vámi mrkneme a navrhneme optimální řešení šité na míru přímo Vám a Vašemu odběru.

V případě potřeby nás kontaktujte prostřednictvím formuláře níže.

Napište nám - rádi Vám poradíme
Kdy můžeme volat?
arrow&v

Děkujeme za odeslání! Věříme, že tím  naše spolupráci teprve začíná. :)